Een wonder is het!


Wat is een wonder? Voor de tentoonstelling ‘Allemaal wonderen’ initieerden wij samen met Museum Catherijneconvent een onderzoek naar wat mensen onder een wonder verstaan. In alle antwoorden kwam het bijzondere, het onalledaagse terug. Wonderen bleken nog volop te leven, in allerlei soorten en maten.

6 augustus 2020
Wonderencampagne billboard

Het onderzoek werd breed uitgemeten, onder andere door mediapartner KRO-NCRV. En het was input voor een campagne die we naast de tentoonstellingsposter wilden inzetten. Al de antwoorden, alle meningen, de religieuze context, het leidde allemaal tot één doodgewone oproep: ‘Bel voor een wonder’. Met daarbij een telefoonnummer. Zo verbonden we de hang naar het onalledaagse en het bijzondere aan een eenvoudige handeling: bellen.

De campagne hing maanden in verschillende steden en werd opgemerkt: veel mensen belden naar het nummer en hoorden een van de wonderen en de campagne dook op in de Volkskrant, in interviews in MarketingTribune bijvoorbeeld en zelfs in de Engelse kwaliteitskrant The Guardian. Alles met één typografische poster. Dat is nou een wonder.

Reviews wonderencampagne
Poster kunstwerk campagne wonderen

Wil je zelf naar de tentoonstelling? Dan kan. Kaarten voor de tentoonstelling kunnen besteld worden bij Museum Catharijne convent.

Meer van ons werk zien voor musea? Bekijk ons portfolio.