Nieuws

Fabrique wint 4 Dutch Interactive Awards

1 juni 2018

Tijdens de feestelijke uitreiking in de Beurs van Berlage hebben wij maar liefst 4 Zilveren Dutch Interactive Awards in ontvangst genomen. Zowel de ‘Geven met aandacht’ campagne van IKEA, de Rijksmuseum app én de online wealth manager Prospery van ABN AMRO zijn onderscheiden, het laatste project zelfs in 2 categorieën. Als klap op de vuurpijl werd IKEA bekroond met de Gouden Award voor Company of the Year 2018. 

In samenwerking met Deloitte Digital en ABN AMRO ontvingen wij in de categorie Digitale Transformatie en in de categorie Service een Zilveren Award voor online wealth manager Prospery. Private Banking is een vergrijzende business die aan de vooravond staat van grote veranderingen. ABN AMRO lanceerde daarom Prospery. Deze nieuwe en volledige online wealth manager biedt digitaal vermogensbeheer in combinatie met persoonlijke coaching door gecertificeerde experts tegen een vast tarief ongeacht het vermogen. Beschikbaar op laptop en mobiel, en binnenkort als app. 

Fabrique hielp de Corporate Startup met inrichten van het innovatieproces, scrum en validated learning. We ontwierpen de Value Proposition, de naam, het merk en de identiteit en ontwikkelden het UX en het visuele ontwerp voor de website en de apps.

Geven met aandacht
In de categorie Campagne wonnen we de Zilveren Dutch Interactive Award voor ons digitale werk voor de campagne ‘Geven met aandacht’ van IKEA. Tijdens de feestdagen startte IKEA een omnichannel campagne, waarbij een tijdelijk pop-up giftshop in het centrum van Utrecht werd geopend. Deze werd zowel online als in de shop ondersteund. In deze campagne sloten alle elementen perfect op elkaar aan, waarbij alles werd ontwikkeld vanuit één gedachte: ‘Geven met aandacht’ (een afgeleide van de nationale merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’). 

Voor deze campagne hadden wij als belangrijkste opdracht om naast een online store met deze nieuwe merkbeleving (IKEA als cadeauwinkel), ook in de pop-up shop een nieuwe digitale merkbeleving te scheppen. 

De avond in Amsterdam werd extra mooi toen IKEA werd uitgeroepen als winnaar van de Gouden Award in de categorie Company of the Year 2018! De jury beloonde Ikea vanwege de echte partnerships met bureau’s en het zorgen voor synergie tussen deze verschillende bureaus. “Innovatie wordt ingezet om mensen te bereiken en men is niet uitsluitend gefocust op een volledig e-commerce platform. Ikea toont lef door bureaus de vrijheid te geven en uit te dagen om een experience neer te zetten. Ikea zet hiermee de toon”, aldus het juryrapport.

Het Rijksmuseum 'in je broekzak'
Samen met het Rijksmuseum en technisch partner Q42 namen we de Zilveren Award in ontvangst voor de nieuwe Rijksmuseum app in de categorie Tools. Doel van de nieuwe app is om de collectie op grootse én eenvoudige wijze dichter bij het grote publiek brengen. Door middel van een app die de bezoeker informeert, navigeert en inzicht geeft in de collectie. Voor, tijdens en na een bezoek aan het museum. Met deze app heb je het Rijksmuseum ‘in je broekzak’. 

De Dutch Interactive Awards zijn een initiatief van het crossmediale marketingplatform Emerce en de branchevereniging Dutch Digital Agencies. Met de awards wordt ieder jaar het allerbeste interactieve werk uit Nederland bekroond. Naast deze gewonnen awards voor IKEA, Prospery van ABN AMRO en Rijksmuseum was Fabrique ook genomineerd met Stockon. 

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!