Eén miljoen keer de Van Gogh Museum multimediatour


Het Van Gogh Museum in Amsterdam ontving vanochtend de miljoenste gebruiker van de multimediatour. Samen met het museum en partner Frankly, Green + Webb ontwikkelde Fabrique een interactieve tour waarmee de bezoeker Vincent op een nieuwe manier leert kennen. Na de lancering in november 2014 was de multimediatour vrijwel direct een succes. 

12 april 2017
Miljoenste gebruiker Van Gogh Museum multimediatour

Met beeld, audio en games biedt de tour een duik in het leven van Vincent, zijn schilderijen, zijn brieven, de rol van vrienden en familie en de mythes rondom zijn figuur. De bezoeker kan kiezen uit drie verschillende tours in elf talen. Meer dan 1 op de 5 bezoekers van het museum maakt gebruik van de multimediatour; een ongekend hoge pick-up rate voor een betaalde museumtour. Bezoekers nemen gemiddeld bijna 2 uur de tijd voor een multimediatour langs de werken uit de collectie.

De tour kreeg de afgelopen twee jaar veel enthousiaste reacties op social media, en professionele waardering in de vorm van een Dutch Design Award 2015 in de categorie Service & Systems. Andere hoogtepunten waren een speciale editie van de tour door DJ Armin van Buuren en een huwelijksaanzoek via de tour. 

Lees meer over de Van Gogh Museum multimediatour.


Miljoenste gebruiker Van Gogh Museum multimediatour

Niklas Strohmeyer uit Duitsland ontvangt de miljoenste multimediatour uit handen van Nikola Eltink, directeur Museale Zaken van het Van Gogh Museum (foto: Jan-Kees Steenman)