Twee Dutch Interactive Awards.


Tijdens Startup Fest Europe is Fabrique in de Beurs van Berlage onderscheiden met een twee Dutch Interactive Awards. De website van De Key ontving een zilveren award in de categorie Service. Samen met Q42 en de NTR wonnen we een gouden award in de categorie Content voor de interactieve documentaire ‘Jheronimus Bosch, De tuin der lusten’.

27 mei 2016

Woningcorporatie De Key verandert de laatste jaren van pure dienstverlener in een corporatie waar de bewoners zelf hun zaken kunnen regelen. Met de nieuwe website zorgt de corporatie voor zelfredzaamheid van hun belangrijkste doelgroep: de huurders. Door uitgebreid met klantenservice, reparatiedienst en administratie te praten hebben we samen met De Key alle processen in kaart gebracht. Zo konden we meer dan 450 verschillende reparatieverzoeken op een logische manier in de website verwerken.

De interactieve documentaire ‘Jheronimus Bosch, De tuin der lusten’ is onderdeel van een drieluik van regisseur Pieter van Huystee over Jeroen Bosch. Tuin der lusten neemt de bezoeker mee op een audiovisuele reis door de mysterieuze wereld van de schilder. “The internet we were promised,” volgens een bezoeker van de Reddit. Tuin der lusten won vorige week in Wenen al een gouden European Design Award.

Met de Dutch Interactive Awards wordt het allerbeste interactieve werk van het afgelopen jaar onderscheiden. Naast de awards voor De Key en Tuin der lusten was Fabrique ook genomineerd met SmartOcto. De awarduitreiking was dit jaar onderdeel van het festival Startup Fest Europe.