National Gallery kiest Fabrique.


Fabrique gaat werken voor the National Gallery in Engeland. Na een pitch koos het Londense museum ons voor de herpositionering van het merk en de ontwikkeling van nieuwe digitale middelen.

17 mei 2016

Met werken van Turner, Da Vinci, Rembrandt en Van Gogh is the National Gallery een van de meest vooraanstaande kunstmusea ter wereld. Voor de herontwikkeling van de merkpropositie, de digitale middelen en de wayfinding schreef het museum een driedelige pitch uit. We wonnen de aanbesteding voor twee onderdelen. Het Londense bureau Applied Wayfinding wordt verantwoordelijk voor de digitale en fysieke bewegwijzering.

We gaan voor the National Gallery de merkpropositie herzien en een plan opstellen voor de content en de tone-of-voice. We zullen daarbij nauw samenwerken met de communicatie-afdeling van het museum. We gaan ook concepten ontwikkelen voor nieuwe ‘next generation’ digitale middelen, waaronder een nieuwe website voor het museum. The Gallery wil met de projecten vooral een hechte band met een breed publiek opbouwen.

De opdracht voor the National Gallery is opnieuw een mooie aanvulling op ons portfolio in het Verenigd Koninkrijk. Naast de veelvuldig onderscheiden website voor het Design Museum ontwikkelden we al projecten voor onder meer Mallett, the Edinburgh International Festival, Artangel en Tate Gallery.