Europees goud en brons.


Fabrique is tijdens het ED-festival in Wenen onderscheiden met twee European Design Awards. De website voor de Rotterdamse Kunsthal won een Bronze Award. De interactieve documentaire 'Jheronimus Bosch, De tuin der lusten' van Q42, de NTR en Fabrique was goed voor goud.

21 mei 2016

Kunsthal.nl won de bronzen award in de categorie Promotional Site. Met de website gaf Fabrique het ‘museum zonder vaste collectie’ tóch een eigen ‘collectie’. De prominente tijdlijn op de website toont niet alleen wat er nu en straks in de Kunsthal te zien en te doen is, maar biedt ook een chronologisch overzicht van bijna 25 jaar aan opvallende tentoonstellingen.

Jheronimus Bosch, De tuin der lusten’ ontving de Gold Award in de categorie Information Site. De interactieve documentaire is onderdeel van een ‘transmediaal drieluik’ van regisseur Pieter van Huystee. De documentaire neemt de bezoeker mee op een audiovisuele reis door de mysterieuze wereld van Jeroen Bosch. “This is the internet we were promised,” volgens een bezoeker van de nieuwssite Reddit.
De European Design Awards worden sinds 2006 jaarlijks uitgereikt aan het beste grafische en digitale design uit Europa.