André Bouwman creative director.


Op 1 maart is André Bouwman gestart als creative director bij Fabrique Rotterdam. Hij gaat zich vooral bezig houden met het aantrekken en ontwikkelen van talent en het samen met vestigingsmanager Sjoerd van der Kooij verder ontwikkelen van de vestiging.

4 maart 2016

André Bouwman studeerde art direction en multimedia design aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Na BSUR, waar hij sterk beïnvloed werd door het geïntegreerde merk-denken van Jan Rijkenberg, was hij een van de oprichters van creatief bureau 60layersofcake. De afgelopen 8 jaar werkte hij bij verschillende bureaus in onder meer Amsterdam, Londen, Tokyo en Stockholm.

Zijn interesse gaat vooral uit naar het maken van werk met impact, zowel creatief als cultureel en sociaal. “Wat mij aantrekt in Fabrique Rotterdam is de sterke makers-cultuur. We opereren op het snijvlak van merken, design en interactie, in een speelveld dat continu in beweging is.”

De stad Rotterdam speelt een belangrijke rol in zijn plannen. André: “We zitten in een stad die cultureel, economisch en creatief gezien enorm in de lift zit. Er is een continue toestroom van interessante mensen, bedrijven en projecten en hierin spelen wij de rol van creatief bureau, creatieve partner en initiator van eigen projecten, producten en ideeën.”

Om dat waar te maken is het aantrekken van (internationaal) talent van groot belang. “Bij Fabrique is je titel minder belangrijk dan je talent. Iedereen heeft natuurlijk zijn verantwoordelijkheden, maar je kan en mag veel meer doen dan dat. Ik vind het belangrijk dat we in ons team in Rotterdam met mensen werken die bij ons het beste creatieve werk van hun carrière willen maken.”