‘Goede reis, Welkom thuis’.


Mobiel zwaaien, samen zwaaien, uitzwaaien én welkom heten. Het kan nu allemaal op ‘Goede reis, Welkom thuis’. In nauwe samenwerking met FHV BBDO hebben we de gratis online uitzwaaiservice van Schiphol grondig vernieuwd en uitgebreid.

26 augustus 2015

Met schipholgoedereiswelkomthuis.nl verras je reizigers met een persoonlijke video op de grote schermen op Schiphol. We maakten het platform geschikt voor mobiel, verbeterden de flow voor de gebruikers en naast reizigers uitzwaaien kun je nu ook thuiskomers welkom heten.

Het uitgangspunt van de vernieuwing was helder: de service moet vooral het Schiphol-gevoel overbrengen. ‘Het verbinden van mensen’ is de merkessentie van de luchthaven. Vanuit die gedachte is de webservice zo ontworpen dat iedereen de emotie van uitzwaaien én welkom heten ook thuis, in het café, op de voetbalclub en onderweg kan ervaren.

We maakten ook het samen zwaaien makkelijker. Via e-mail, Facebook en Whatsapp nodig je eenvoudig vrienden uit om mee te zwaaien. Schiphol zorgt ervoor dat de video precies op het goede moment op een van de vele grote schermen aan de reiziger getoond wordt. De vernieuwde service biedt straks ook alle mogelijkheden voor campagnes, zoals het collectief uitzwaaien of feestelijk onthalen van Oranje, Olympische helden of songfestivalsterren.

Schiphol Group gaf FHV BBDO en Fabrique gezamenlijk de opdracht voor de herlancering van de service. De videocontent werd verzorgd door Wenneker, de fotografie was in handen van Jeroen Hofman. Bekijk de nieuwe service nu via schipholgoedereiswelkomthuis.nl.