Grip op wonen bij De Key.


Woonstichting De Key is volop in ontwikkeling. Van pure dienstverlener verandert De Key in een corporatie waar de bewoners zelf hun zaken kunnen regelen. Met een glasheldere website en een frisse visuele identiteit geeft Fabrique de nieuwe ontwikkelingen bij De Key vorm en inhoud.

7 juli 2015

Met een geschiedenis die teruggaat tot 1868 is Woonstichting De Key de op één na oudste woningcorporatie van Nederland. De Key beheert ruim 37.000 woningen en panden in Amsterdam, Diemen en Zandvoort. Net als andere corporaties is De Key de laatste jaren volop in beweging. Met de nieuwe website zorgt De key voor zelfredzaamheid van hun belangrijkste doelgroep: de huurders.

‘Grip op wonen’ is het concept van de site. Het belangrijkste doel was om met de website het niveau van de telefonische dienstverlening te evenaren. Of zelfs te overtreffen. Fabrique stak daarom veel tijd in het interactieontwerp en het persoonlijk maken van de website en keek ook goed naar de dienstverlening van De Key.

Door uitgebreid met klantenservice, reparatiedienst en administratie te praten bracht Fabrique samen met De Key alle processen in kaart. Ook tijdens de Scrum werkte Fabrique intensief samen met de reparatiedienst en huurzaken om de dienstverlening slimmer te maken. Met als resultaat meer dan 450 varianten van reparatieverzoeken die toch op een logische manier in de website verwerkt zijn.

De kenmerkende duotone illustraties van Bart Aalbers maken de site vriendelijk en toegankelijk. Een grote rol is weggelegd voor ‘MacKeyver’, het slimme en behulpzame ‘mannetje van De Key’. Het mannetje helpt je online bij het oplossen van problemen; van het bijvullen van je cv tot het bijleggen van een ruzie met de buren.

Zonder de bewoners zelf in beeld te brengen laat de fotografie van Inga Powilleit de diversiteit van de huurders zien. De foto’s focussen op het echte product van De Key: de verschillende woonruimtes. Van Jordanees gezellig en Kinkerstraat chic tot Ikea strak.

Superhelder en vriendelijk zorgt de nieuwe website van De Key voor zelfredzaamheid van de huurders. Tips, klachten of problemen? Vanaf de homepage zijn de meest gevraagde diensten maar een paar klikken weg. 24 uur per dag. Een paradigmaverschuiving in de woningcorporatiesector.

Bekijk het zelf! Ga naar de nieuwe website van De Key.