Koploper met vier nominaties DIA.


Fabrique scoort goed bij de prestigieuze Dutch Interactive Awards, dé prijs voor het allerbeste interactieve werk van het afgelopen jaar. Met maar liefst vier nominaties zijn we de absolute koploper. De websites Heijmans.nl en Denhaag.com, de app voor het Nationaal Militair Museum en de website en multimediatour voor het Van Gogh Museum maken kans op de felbegeerde award.

2 april 2015

Drie nominaties deelt Fabrique met technisch partner Q42. Samen ontwikkelden we DenHaag.com, de app voor het nationaal Militair Museum en het interactieve werk voor het Van Gogh Museum.

Heijmans.nl is genomineerd in de categorie ‘Corporate’. Heijmans profileert zich met de website als de meest vernieuwende bouwer van Nederland door het tonen van thought leadership. De pakkende redactionele formats ondersteunen het vertellen van verhalen vanuit organisatie en medewerkers. In de categorie ‘Tools’ is de app ‘Operation New Dawn’ genomineerd. De app laat kinderen en hun familie het nieuwe Nationaal Militair Museum op een avontuurlijke manier ontdekken.

Voor het Van Gogh Museum ontwikkelden we samen met Q42 een website en multimediatour, goed voor een nominatie in de categorie ‘Brand’. Website en tour betrekken bezoekers op een bijzondere manier bij het museum én het leven en werk van Vincent. Het city branding platform DenHaag.com is het nieuwe en enige adres voor álle bezoekers van Den Haag. De website, genomineerd in de categorie ‘Activation’, brengt eenheid in alle losse initiatieven voor cultuur, uitgaan, restaurants en hotelovernachtingen in Den Haag.

De jaarlijkse uitreiking van de prestigieuze Dutch Interactive Awards is een initiatief van Emerce. Dit jaar vindt de uitreiking plaats op 21 mei plaats in Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam. Voor de keuze van de uiteindelijk winnaars presenteren we op 22 april onze projecten persoonlijk voor de deskundige jury.