Nieuwe website Kunsthal.


De Kunsthal Rotterdam lanceert vandaag een nieuwe website. Fabrique ontwikkelde een rijke website die het diverse programma van de Kunsthal laat zien. De tijdlijn op de homepage toont ‘de collectie’ van bijna 25 jaar aan opvallende tentoonstellingen.

19 oktober 2015

De Rotterdamse Kunsthal neemt al sinds 1992 een unieke positie in binnen het Nederlandse culturele landschap. Met spraakmakende tentoonstellingen weet de Kunsthal op een laagdrempelige manier een breed en nieuw publiek te trekken. Fabrique ontwikkelde een inspirerende nieuwe website die past bij het dynamische karakter van de Kunsthal.

Het meest opvallende aan kunsthal.nl is de tijdlijn op de homepage. De tijdlijn toont niet alleen wat er nu en straks in de Kunsthal te zien en te doen is, maar biedt ook een chronologisch overzicht van bijna 25 jaar aan opvallende tentoonstellingen. Daarmee geeft Fabrique het ‘museum zonder vaste collectie’ tóch een eigen ‘collectie’. De tijdlijn nodigt uit om al swipend en scrollend door de tentoonstellingen te dwalen.

Met de uitgesneden hoeken en de striping weerspiegelt de vormgeving van de website de inrichting van de Kunsthal en de architectuur van Rem Koolhaas. Iedere webpagina vormt weer een tentoonstelling op zich. Met bijzondere video’s, integratie van social media en uitstapjes naar maatschappelijke onderwerpen geeft kunsthal.nl een brede kijk op kunstenaars, kunststromingen en andere culturen. Zo verbindt de website kunst, cultuur en maatschappij; net als de Kunsthal zelf.

Bekijk het project in ons portfolio.