Campagne Dutch Design Week.


17 oktober gaat de Dutch Design Week in Eindhoven weer van start: hét grootste designevenement van Noord-Europa presenteert een hele week werk en concepten van ruim 2.400 ontwerpers aan meer dan 250.000 bezoekers uit binnen- en buitenland. Wij ontwikkelde de campagne en ontwierp de belangrijkste middelen van de Dutch Design Week 2015.

15 oktober 2015

Uitgangspunt voor de campagne van dit jaar was dat Dutch Design Week verbindt, aanzet tot nadenken, opvalt en een breed publiek stimuleert om het evenement bij te wonen. Daarbij moest de campagne de rol van design bij maatschappelijke vernieuwing uitdragen.

Zo kwamen wij voor 2015 met het thema “What if” en gaf dit inhoud door middel van een dynamische generator. De generator koppelt “What if” aan drie zinsdelen die ogenschijnlijk weinig met elkaar te maken hebben. Dit leidt tot verrassende vragen als “what if-my body-could-light up” en “what if-plants-were-solar panels”. Vragen die verbinden, verwonderen en de wenkbrauwen laten fronzen, maar die als knipoog ook grappig en vermakelijk kunnen zijn.

Ook offline wordt de beweging die bij de generator hoort gesuggereerd. Met de richtlijnen voor de campagnestijl konden ook andere partijen zelf aan de slag met de invulling van andere middelen.

De website kwam in samenwerking met Freshheads tot stand. Voor de mobile app werd samengewerkt met Proxible. Meer informatie over het project vind je in ons portfolio.