Staatsloterij en Anna Offermans winnen DIA.


Tijdens de feestelijke uitreiking in Krasnapolsky werd de website van de Nederlandse Staatsloterij gisterenavond onderscheiden met de prestigieuze Dutch Interactive Award in de categorie ‘Best ecommerce’. Anna Offermans won bovendien een persoonlijke ‘DIA PRO’ voor UX Design.

16 mei 2014

Geluk is te koop, dat gevoel straalt af van de site van de Nederlandse Staatsloterij. Fabrique maakte in nauwe samenwerking met technisch partner Q42 een nieuwe website voor de oudste loterij van Nederland, een site waarop sfeer en gemak samengaan. Na lancering van de nieuwe site steeg de online verkoop van loten met meer dan 50%. “Het is gelukt om nieuwe kanalen te benutten waarbij het vercommercialiseren en personaliseren binnen traditioneel segment een groot compliment verdient. Daarbij is bijzonder goed ingespeeld op de klantreis,” aldus de jury.

Interactieontwerper Anna Offermans van Fabrique werd gelauwerd met een DIA PRO, de individuele onderscheiding voor professionals die het afgelopen jaar een unieke prestatie hebben geleverd. Anna was onder meer verantwoordelijk voor het UX design van Rijksmuseum.nl en Allerhande.nl. De jury: “Anna geeft perfect invulling aan het credo van Fabrique: ogenschijnlijk eenvoudige oplossingen voor complexe problemen.”

Naast winnaar Staatsloterij waren ook de Allerhande Koken-app en het Cordaid jaarverslag genomineerd voor een Dutch Interactive Award.