Innovatieplatform voor start-ups.


De Dance-industrie is een van Nederlands grote successen. ID&T is overgenomen door SFX, een Amerikaans media bedrijf, en over vijf jaar is Nederland Europa’ s grootste muziekexporteur. Op 17 oktober start het platform Open House, waar start-ups hun ideeën kunnen uitwerken binnen de Event, Dance & Music-industrie. Fabrique is -naast dat we de huisstijl en de website voor Open House ontwikkelden- partner van het platform.

17 oktober 2014

Minister van Economische Zaken Henk Kamp opent vandaag de website van Open House tijdens het Amsterdam Dance Event. Stichting Open House heeft een volledig incubatie en acceleratie-programma met haar partners samengesteld. Het onderscheidend vermogen ligt opgesloten in het feit dat Open-House de start-ups een lancerende klant aandraagt en hen in contact brengt met investeerders en bedrijven in de Dance-industrie. “We willen jonge ondernemers een plek geven om hun ideeën direct te testen en uit te proberen,” vertelt ID&T-directeur Duncan Stutterheim. De A’DAM-toren aan het IJ wordt de plek waar deze jonge ondernemers bij elkaar komen.

Duncan Stutterheim : ‘De Dance-industrie is een proeftuin, van waaruit ideeën later breder kunnen worden ingezet, dit platform biedt ondernemende studenten en talenten een unieke kans om in nauwe samenwerking met de branche de festivalmarkt te betreden. Festivals kennen eigenlijk dezelfde problematiek en vraagstukken als de stad zelf, dus zo kun je je idee gemakkelijk opschalen’.

Launching programma partners van Open House zijn ID&T, Ballast Nedam, ETTU, ABN AMRO, SEEDS, NHTV, TU Delft, Hogeschool van Amsterdam, Business Models Inc, Business Intelligence Rating Instituten, Dijkstra Voermans Advocaten, Fabrique, Wunderbar Ventures en Hamelink van der Toren. Vanuit Fabrique zijn we verantwoordelijk voor het begeleiden van start-ups op het gebied van ondernemerschap, branding en communicatie.

De Dance-industrie is voor Amsterdam economisch van groot belang. Het Amsterdam Dance Event levert de stad naar schatting zo’n 55 miljoen op (aldus Financieel Dagblad). De markt groeit hard, en de bezoekers van Dance-events zijn bij uitstek actief op social media. Het ministerie van EZ ondersteunt het initiatief daarom met een subsidie van ruim 500.000 euro, ID&T investeert over twee jaar ook nog zo’n 500.000 euro.