Twee Dutch Interactive Awards voor Fabrique


Vanavond zijn in het Krasnapolsky Hotel in Amsterdam de Dutch Interactive Awards uitgereikt. Fabrique viel maar liefst twee keer in de prijzen. Rijksmuseum.nl en de website voor Wageningen UR werden onderscheiden. Het Rijksmuseum ontving deze avond tevens de Company of the Year Award.

16 mei 2013

Rijksmuseum.nl won de award in de categorie ‘Brand’. ‘Tablet first’ was het belangrijkste uitgangspunt van de site die Fabrique samen met technische partner Q42 ontwikkelde. De website is helder en eenvoudig, met duidelijke knoppen. In Rijksstudio zijn afbeeldingen in hoge resolutie van 125.000 kunstwerken vrij te downloaden. Zelf verzamelingen maken, haarscherp op inzoomen, details uitsnijden en zelf uitprinten op canvas, je laptophoes of zelfs je auto; het kan allemaal in Rijksstudio.

De website van Wageningen UR werd onderscheiden in de categorie ‘Corporate’. Fabrique bracht de ruim 800 sites en subsites van de universiteit en het researchcentrum samen in één aantrekkelijke site die alle kennis en diensten van Wageningen UR ontsluit.

Aan het einde van de avond werd het Rijksmuseum beloond met de Company of the Year Award: de prijs voor de organisatie die dit jaar baanbrekende online oplossingen heeft geïntegreerd en bureaus uitdaagt om een stap verder te gaan op online gebied.

De Dutch Interactive Awards werden dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Bij de jurering van de awards voor de interactieve branche wordt niet alleen gekeken naar design en creativiteit, maar ook naar resultaat en bouw van het project. Er waren dit jaar twaalf awards in verschillende categorieën op het gebied van communicatie, e-commerce en marketing.