SAN Accent voor Artis Vergeten Dieren & Triodos 'Klein. Het nieuwe groot'


De Vergeten Dieren Campagne voor Artis en de campagne "Klein. Het nieuwe groot" van Triodos zijn gisteravond onderscheiden met een SAN Accent, de communicatievakprijs van, voor en door adverteerders. Fabrique ontwikkelde bij de basisconcepten van reclamebureau Dawn de website watwiljeveranderen.nl voor de Triodos campagne en een integrale online campagne voor Artis met onder andere een website, Artis-app en een verbreding van de social media strategie.

24 mei 2013

De Artis Vergeten Dieren Campagne won de SAN Accent in de categorie Vrije Tijd. Tijdens de zomercampagne in 2012 worden 10 Vergeten Dieren in het zonnetje gezet. Dit zijn bijzondere dieren die weinig aandacht van het publiek krijgen omdat ze bijvoorbeeld tegenover de populaire olifanten leven of zo klein zijn dat niemand ze opmerkt.

Het is de 2e keer dat Dawn en Fabrique met elkaar een mooie prijs voor een Artis campagne ontvangen. Eerder dit jaar wonnen wij samen al een Zilveren Effie voor de Artis Geboortegolf campagne.

Beleggen terugbrengen tot waar het voor bedoeld is. Dat is wat Triodos Bank wil met de website watwiljeveranderen.nl, onderdeel van de campagne "Klein. Het nieuwe groot". Want beleggen is ooit begonnen als een manier om te investeren in iets wat je als persoon belangrijk vindt. Op de site kan de bezoeker aangeven wat hij/zij belangrijk vindt en vervolgens in dialoog komen met Triodos Bank en andere gebruikers.
De campagne won de SAN Accent in de categorie Dienstverlening Financieel. Reclamebureau Dawn was voor dit project verantwoordelijk voor het concept en de strategie, waarna Fabrique aanhaakte voor het ontwerp en de realisatie van de campagnesite.

SAN staat voor Stichting Adverteerdersjury Nederland en is opgericht in 1988 met als doelstelling de kennis en ervaring van adverteerders in te zetten voor een structurele bijdrage aan het communicatievak.