Logo NMM de lucht in


Het NOS Journaal, Hart van Nederland en de landelijke dagbladen keken vorige week toe hoe het logo van het nieuwe Nationaal Militair Museum op de besneeuwde vlakte van de voormalige vliegbasis Soesterberg feestelijk de lucht in ging.

1 februari 2013

Met de onthulling van het door Fabrique ontworpen logo gaf minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie het startschot voor de nieuwbouw van het museum. De collecties van het Militaire Luchtvaart Museum Soesterberg en het Legermuseum Delft worden in het nieuwe museum samengevoegd en tentoongesteld.

Met een knipoog naar de heraldiek is het nieuwe logo “robuust, maar tegelijk ook open” volgens ontwerper Jari Versteegen. “Het nieuwe museum geeft een kijkje in de altijd een beetje gesloten wereld van defensie. Dat zie je terug in het ontwerp van het gebouw en in het logo. Het beeldmerk met de doorlopende lijn verbindt. Het logo combineert de stoerheid van defensie met de vriendelijkheid van het museum.”

Naast het logo en de huisstijl gaat Fabrique ook andere middelen voor het Nationaal Militair Museum ontwikkelen, zoals een app en de interactives bij de tentoonstelling. Als alles volgens planning verloopt wordt het nieuwe museum in het najaar van 2014 geopend. Wij hopen op Koning Willem Alexander in militair uniform.