TEDxDelft groeit toch een klein beetje op


In navolging van ideeënconferentie TED in Califonië worden overal ter wereld locale TEDx evenementen georganiseerd. Na een succesvolle eerste editie van TEDxDelft vorig jaar, barst op vrijdag 5 oktober de bomvolle aula van de TU Delft opnieuw uit zijn voegen van de inspirerende ideeën. Fabrique is een van de ‘founding fathers’ en hoofdsponsor van het evenement.

26 september 2012

TED staat voor Technologie, Entertainment, Design. Daarmee is het evenement geknipt voor een creatieve en innovatieve stad als Delft. Rob Speekenbrink, oud-Fabriquer en manager internet van de TU Delft, wist vorig jaar een licentie te veroveren voor TEDx-afleveringen in Delft. Net als in 2011 verzorgt Fabrique de hele visuele identiteit van de conferentie en geeft vorm aan het thema ‘never grow up’ van dit jaar. Jeroen van Erp, creatief directeur van Fabrique, is daarnaast als ‘program director’ medeverantwoordelijk voor de samenstelling van het programma.

De hand van Van Erp is duidelijk herkenbaar in het programma. Tom ‘I hate advertising’ de Bruine was bijvoorbeeld al eerder bij Fabrique te gast voor een Masterclass. Tom is oprichter van interactief reclamebureau SUE Amsterdam. In de exact 18 minuten die voor een TED-talk staan geeft hij zijn kritische, maar frisse kijk op reclame.

Dat Fabrique groot is geworden met werk voor de muziekindustrie is ook in het programma terug te zien/horen. Erik de Jong, beter bekend als Spinvis, vertelt over zijn als songs vermomde opgeknipte mini-filmsripts. Of misschien vertelt hij wel heel iets anders. Want verrassing is het kenmerk van alle TEDx-lezingen.

TEDxDelft 2012 is helaas al volledig uitverkocht. Volgen kan natuurlijk wel via Twitter en op Facebook. Alle video’s komen later trouwens nog online, net zoals die van TEDxDelft 2011.