Fabrique verovert 4 Red Dot Awards


Fabrique mag dit jaar maar liefst 4 Red Dot Awards in ontvangst nemen.
In de prijzen vielen de website en -shop van SuperTrash, de website van het Centraal Museum Utrecht, de website van het Nationale Ballet en het Effenaarboek ‘Memories can’t wait’.

26 juni 2012

SuperTrash

Fabrique kreeg de opdracht een wereldwijde brandsite & online store te creëren die recht doet aan de spectaculaire collecties van SuperTrash en die de brand essence van SuperTrash weergeeft. Resultaat is een webshop die het verlengstuk is van het merk SuperTrash: internationaal, vrouwelijk, sexy en vernieuwend. Supertrash.com 2012 laat zien dat een online brand store geen saaie webwinkel hoeft te zijn. Vaste ecommerce patterns combineren met persuasive design en hoge kwaliteit content, leveren een high-fashion-waardige site op.

Centraal Museum

‘Ontdekken’ is het centrale thema op de website van het Centraal Museum. Op welke pagina je ook bent, er is altijd een deel van de rijke museumcollectie te zien. Door objecten op te slaan, sets te maken en kunstwerken te beschrijven kunnen bezoekers hun eigen Centraal Museum samenstellen. In de Tagging Game wordt iedereen uitgedaagd zoveel mogelijk sleutelwoorden aan kunstwerken te hangen. De in het oogspringende stip die op iedere pagina een centrale plaats inneemt, is ook de ‘aan-en-uit’ knop voor het informatieblok. Klik op de stip en de schatkamer van het Centraal Museum gaat schermbreed voor je open! Fabrique ontwierp en ontwikkelde, samen met de Goeie Jongens, de site op basis van het corporate beeld dat Lesley Moore maakte voor het museum.

Nationale Ballet

Met 80 dansers is Het Nationale Ballet het grootste dansgezelschap van Nederland. Samen met Martin Pyper, de ontwerper van de affiches van het ballet, ontwikkelde Fabrique de nieuwe website van het gezelschap. De site onthult de wereld achter het ballet en kruipt dicht op de huid van de dansers en choreografen. Op de grote achtergrondfoto’s - veelal van Erwin Olaf - zijn de wimpers van de dansers bijna te tellen. De site is opgebouwd uit zorgvuldig gecomponeerde vlakken. De woordbeelden schuiven onder de achtergrondfoto’s door, de donkere vlakken met informatie schuiven er overheen. De rechterkolom is gereserveerd voor alle vormen van nieuws over de voorstellingen; een soort 'twitterstream' van nieuwsberichten.

Effenaarboek Memories can’t wait

De roemruchte 40-jarige geschiedenis van poppodium Effenaar is vastgelegd in het jubileumboek ‘Memories can’t wait’. Het boek typeert zich door de gezeefdrukte glow-in-the-dark letters op de voorkant en de veelkleurige inhoud boordevol verhalen en daarbij behorende foto’s, knipsels, posters, flyers en tickets. Het boek is geschreven door oud-medewerker en popjournalist Niels Guns, vormgegeven door Fabrique en is verkrijgbaar in de boekhandels via Lecturis publishing.

De ‘red dot’ communication design awards behoren tot de belangrijkste design awards ter wereld en worden sinds 1955 uitgereikt door het Design Zentrum Nordrhein Westfalen in Duitsland. De awards zullen dit jaar op 24 oktober aan de winnaars worden overhandigd tijdens een gala-evenement in Berlijn, Duitsland.