Fabrique ontwikkelt website Eurojackpot


Héél, héél veel geld valt er te winnen met Eurojackpot, het nieuwe Europese kansspel van De Lotto dat vandaag van start gaat. Voor 2 euro maak je kans op de Jackpot die kan oplopen tot wel 90 miljoen. Fabrique [merken, design & interactie] ontwikkelde voor Eurojackpot een gebruiksvriendelijke site waarop iedereen na een paar simpele muisklikken de kans heeft miljonair te worden.

23 maart 2012

Fabrique dacht mee over het nieuwe merk Eurojackpot, met nadruk op de invulling van het online kanaal. Gebruiksgemak stond voorop bij het ontwikkelen van de site. De Lotto mikt met Eurojackpot op een doelgroep van 25 tot 35 jaar, aanzienlijk jonger dan bij de andere spellen van De Lotto. Voor deze nieuwe doelgroep is ‘het spelletje’ op eurojackpot.nl heel simpel te spelen.
Direct op de homepage staat je lot. De ‘gewone’ speler kan simpel doorklikken. Spelers die het lot liever in eigen hand nemen kunnen de getallen zelf aanpassen, net als het aantal loten en het aantal trekkingen. Om het overzicht niet te verliezen blijft er steeds één lot in beeld.
De site is flexibel en makkelijk te onderhouden. De verschillende blokken zijn door De Lotto makkelijk verplaatsbaar en in te vullen met acties en campagnes. Ook de achtergrond is aan te passen aan de seizoenen. Fabrique werkt nu aan de mobiele versie van de site, zodat iedereen ook vanuit de kroeg binnen een paar klikken kans op miljoenen heeft.