9292 vernieuwd door Fabrique


9292 wordt persoonlijker en pro-actiever: van reisadvies naar persoonlijk advies. De eerste stap werd gezet met het live gaan van het vernieuwde 9292.nl. Inmiddels is ook de landelijke cross-mediale campagne van start gegaan. Fabrique [merken, design & interactie] ontwikkelde, in nauwe samenwerking met 9292, de herdefiniëring van het merk 9292.

Fabrique heeft op basis van de nieuwe strategie van 9292|REISinformatiegroep BV het merk 9292 opnieuw gedefinieerd. 9292 wordt persoonlijker en pro- actiever: van reisadvies naar persoonlijk advies. Het innovatieve karakter wordt behouden en klanten staan nog meer centraal in de nieuwe dienstverlening. Vanuit dit nieuwe merk zijn ontstaan de vernieuwde website 9292.nl, een doorontwikkeling van de huisstijl, de nieuwe pay off ‘9292 reist met je mee’, en een cross-mediale campagne.

3 januari 2012

Website 9292.nl

De vernieuwde website is een belangrijke eerste stap naar een gebruiksvriendelijker en persoonlijker 9292. De belangrijkste verbeteringen ten aanzien van de oude website zijn de intuïtieve reisplanner, de heldere adviezen en de nieuwe mobiele versie van de website. De site, met de OV-reisplanner als centraal punt, is toegankelijk voor iedereen, ook voor mensen met een beperking. Binnenkort vraagt 9292 het drempelvrije keurmerk aan. De informatie op de website is compleet; alle OV-vervoerders werken al 20 jaar met 9292 samen voor de continue aanlevering van dienstregeling- en actuele informatie aan de reiziger. De mobiele site 9292.nl is een compacte vertaling van de vernieuwde website. Beide websites werden ontworpen door Fabrique en gerealiseerd door technisch internetbureau Q42. 9292 was als dataverwerkingsspecialist nauw betrokken bij ontwerp en ontwikkeling van de site.

Huisstijl

De verschillende bestaande huisstijlelementen zijn stuk voor stuk tegen de nieuwe merkstrategie aangehouden en opgefrist. O.a. het babyblauw werd intenser en de zwarte belijning verdween. Het levert een totaalbeeld op dat warmer en persoonlijker is conform de wensen van 9292. Dit is het meest zichtbaar en voelbaar in het logo en de fotografie (fotograaf: Annabel Oosteweeghel) . De nieuwe stijl krijgt letterlijk alle ruimte in de ruim opgezette en overzichtelijke webpagina’s. Ook alle content is herschreven aan de hand van een nieuwe, meer persoonlijke, tone-of-voice die beter past bij het nieuwe merkgevoel van 9292.

9292 reist met je mee

De nieuwe merkpositionering benadrukt het voordeel van de nieuwe strategie in combinatie met de belangrijkste kwaliteit van 9292: de grote compleetheid van haar reisinformatie. Dit resulteerde in een nieuwe pay-off: 9292 reist met je mee. Letterlijk doordat alle openbaarvervoer informatie voor alle reizigers beschikbaar is van deur tot deur. De mobiele site zorgt er voor dat reizigers ook tijdens hun reis kunnen beschikken over tijden van dienstregeling en actuele meldingen. De payoff is ontwikkeld in samenwerking met copywriter Ginette Lavell.

Campagne

Tot slot heeft Fabrique samen met 9292 een cross-mediale campagne gecreëerd om Nederland te laten weten dat 9292 met nieuw elan werkt aan het verstrekken van reisadviezen aan iedereen die met het openbaar vervoer reist. De komende maanden zullen o.a. billboards verschijnen op stations, posters in abri’s, artikelen en advertenties in dagbladen enz.

Dit alles is een eerste stap in de herpositionering van 9292. De komende periode zal steeds gewerkt worden aan het verder ontwikkelen van de website, mobiele site en applicaties, o.a. op basis van feedback van gebruikers en de technologische ontwikkelingen. Zo reist 9292 ook in de toekomst met iedereen mee!