Scrum: Fast, Furious & Effective


Donderdag 16 september gaf Pieter Jongerius (interaction director en strateeg bij Fabrique) een presentatie op de Emerce eDay over de Agile projectaanpak “Scrum”. Hierin vertelde hij hoe Scrum opdrachtgevers een boost kan geven. Hij ging daarbij in op de voordelen (leverzekerheid, korte time to market en kwaliteit), maar was ook eerlijk over de ‘catch’.

16 september 2010

Lange discussies over scope en budget, eindeloze iteraties en ontwerpen die niet gebouwd kunnen worden. Klinkt dat bekend? Enter: SCRUM. Scrum bewijst dat creativiteit niet het best gedijt in een design studio met de gordijnen dicht. Het laat zien dat development geen “Definitief Goedgekeurd Ontwerp” vereist. Dat alle online disciplines én de opdrachtgever in één ruimte zij aan zij kunnen werken aan een topresultaat. En dat design en development echt parallel kunnen werken. Scrum is doelgericht. Scrum opent, ontwapent, verbroedert, leert, zweet en levert.

Scrum: Fast, furious & effective

View more presentations from Fabrique [merken, design & interactie].

Fabrique verbaasde al menig opdrachtgever met Scrum. We hebben het met succes toegepast voor klanten als Albert Heijn, Ziggo, TNT Post, Micazu, Weeronline en Nationale Nederlanden. Bekijk een aantal van de projecten die Fabrique heeft 'gescrumd' in onze portfolio:

- Allerhande online
- Ziggo.nl
- Micazu.nl
- Weeronline.nl

Ben je geinteresseerd in Scrum en benieuwd wat deze aanpak kan betekenen voor jouw projecten? Afgelopen jaar schreef Pieter een driedelige serie artikelen over Agile design en Scrum. Lees over onze ervaringen op Frankwatching:

- Deel 1 - Een website ontwerpen met Agile design en Scrum
- Deel 2 - Wat heb je nodig?
- Deel 3 - Teams en overleg