Erik Kessels in Fab Masterclass


De Fabriquers kennen het fenomeen: De Fab Masterclass. Reeds 3 jaar organiseren wij tussen september en mei maandelijks masterclasses waarin ontwerpers, kunstenaars, marketeers, klanten of andere gurus komen vertellen over hun werk. Dit alles ter lering, inspiratie en vermaak. En als het uitmondt in een groot, licht chaotisch gesprek dan is het wat ons betreft geslaagd. Eerder hebben we genoten van onder andere Theo Janssen (strandbeestkunstenaar), Tirso Francès (Dietwee), Laurens Boelens (TNT), René Repko (Hema), Marije Vogelzang (food designer), reclamemakers Mike & Gerard, Thomas Widdershoven (Thonik), Fons Schiedon (illustrator en filmpjesmaker) en interactie specialist Martijn van Welie .

19 oktober 2009

Vorige week hadden we de eer om Erik Kessels te ontvangen. De presentatie laat zich het best omschrijven als 'geweldige ideeën, prachtige campagnes en bijbehorende mooie verhalen'. Van het hilarische verhaal over de pitch van Iamsterdam, via Ben naar het Hans Brinker budget hotel. Met altijd 1 overeenkomst: een goed idee. Kessels oogste vooral veel bewondering en verbazing met zijn autonome projecten zoals de reeks boeken met 'gevonden foto's'voor uitgeverij Aperture en het idee en de film voor de voetbalwedstrijd tussen Bhutan en Montserrat, de volgens de Fifa-ranking laagst geklasseerde landen.