ADCN lamp voor visuele identiteit Effenaar


Donderdagavond 13 april 2006 werden op feestelijke wijze de ADCN jaarprijzen voor reclame en vormgeving uitgereikt in de RAI in Amsterdam. Fabrique won een ‘Lamp’ met het ontwerp van de nieuwe visuele identiteit voor de Eindhovense poptempel de Effenaar.

11 mei 2006

Fabrique ontwierp een visuele identiteit die perfect aansluit bij de uitstraling van de organisatie en het nieuwe gebouw van de Effenaar. Omdat de programmering van de Effenaar zeer divers is ontwikkelde Fabrique een flexibele huisstijl, met ruimte voor verschillende culturele stromingen. De ‘E’ die een centrale rol speelt in de identiteit, krijgt steeds een ander gezicht. Rasters en arceringen geven de letter een rauwe, industriële en stilistische uitstraling. Door het gebruik van kleuren ontstaat een caleidoscopisch beeld dat nauw aansluit bij het eigenwijze karakter van de Effenaar.

Ontwerper Serge Scheepers, art director René Toneman en projectleider Frank van Leeuwen van Fabrique namen met veel enthousiasme de Lamp in ontvangst.

De Art Directors Club Nederland nomineerde Fabrique voor zowel de visuele identiteit als het limited edition affiche van de Effenaar. De Lamp werd uitgereikt voor het ontwerp van de visuele identiteit. Bij de internationale wedstrijd ADC New York won Fabrique deze week ook de ADC Merit Award voor de Effenaar visuele identiteit.