Vijf iF Communication Design Awards voor Fabrique!


Fabrique is ruim in de prijzen gevallen bij de Duitse iF Communication Design Awards. Het multidisciplinaire ontwerpbureau uit Delft is met maar liefst vijf awards bekroond.

24 mei 2005

In de categorie Unternehmenskommunikation (Corporate communication) is er een award voor het Legermuseum. Fabrique ontwikkelde vorig jaar de nieuwe huisstijl en ontwerpt nog steeds vrijwel al het publiciteitsmateriaal voor het Legermuseum variërend van activiteitenagenda’s tot lespakketten voor het onderwijs, de website en de uitingen rond de diverse tentoonstellingen.

Het interieur voor Stadshavens Rotterdam krijgt een award in de categorie Architecture & public spaces.
Fabrique ontwierp de inrichting van het nieuwe kantoor van het jonge bedrijf Stadhavens Rotterdam, dat sinds vorig jaar huist in het voormalige gebouw van de Rotterdamse Droogdokmaatschappij. Ook een deel van het meubilair is van de hand van Fabrique.

Twee bekroningen zijn er in de categorie Digital Media; de website van het Rijksmuseum is geselecteerd vanwege de interface, de website van de Koninklijke Bibliotheek vanwege de structuur. Beide websites over ’s lands cultureel erfgoed gingen eind 2004 online.

Het beveiligd drukwerk voor TicketBox is in de categorie ‘Too good to be true’ in de prijzen gevallen. De drie verschillende tickets werden door Fabrique in een nieuw jasje gestoken, dat bovendien door toepassing van diverse technieken nog beter beveiligd is tegen kopiëren en vervalsen.

De concurrentie was groot: in totaal zijn er 1211 werken uit 11 landen ingezonden voor de iF Communication Design Awards 2005.

Award uitreiking

Op vrijdag 2 september zal Fabrique de prijzen in ontvangst nemen tijdens de award ceremonie in Hannover. Bovendien wordt dan bekend of aan deze awards ook nog een iF Silver of iF Gold Award wordt toegekend.