Cases 3Suisses visuele identiteit
Revitalisatie Franse modegigant.
3Suisses is een van de grootste online warenhuizen van Frankrijk. Een internationaal bedrijf met een rijke historie die teruggaat tot 1932. In een PressureCooker-project ontwikkelde Fabrique een nieuwe visuele identiteit voor 3Suisses, die vrijwel tegelijkertijd in de webshop en de print middelen geïmplementeerd werd.
Vraag
Ontwikkel een visuele identiteit die past bij onze nieuwe positionering en merkwaarden. Laat zien dat we een bijzondere pure player zijn. Vrouwelijk, met echte kennis van mode en tout-à-fait français!

Oplossing
Eén kledingstuk is maar een kledingstuk. Door twee kledingstukken te combineren ontstaat een ‘look’. De nieuwe visuele identiteit van 3Suisses draait om combineren, niet alleen met kleding, maar ook met merken, stijlen en producten.
En met visuele elementen: ‘Mix & Match’. Door het combineren van lettertypes ontstaat een nieuwe, unieke look voor 3Suisses. Het nieuwe logo mixt een ‘3’ zonder schreef met een ‘S’ met schreef. Of omgekeerd. Samen vormen ze de basis: 1+1=3.
Alle logo’s, fonts, kleuren en andere elementen hebben we vastgelegd in een online brand guide voor gebruik door 3Suisses en haar partners.

Resultaat
Met de eigenwijze stijl en alle mogelijkheden voor het maken van combinaties kan 3Suisses haar modekennis impliciet en expliciet overbrengen. De vormentaal zorgt voor een markante uitstraling voor het vernieuwde 3Suisses, over al haar middelen heen, van verpakking tot e-mail.

Meer weten?
Bel Matthijs.
Of laat een bericht achter.