Cases Professionele interfaces

Cases Intuïtieve tooling laat Swapfiets groeien.

Intuïtieve tooling laat Swapfiets groeien.

Swapfiets. Het bedrijf achter het succesvolle abonnementsconcept op een altijd werkende fiets. Ooit begonnen als startup maar inmiddels draaien ze in meerdere steden en landen. En daarom was het tijd voor een professionaliseringsslag. Om ervoor te zorgen dat de backoffice aansluit op de huidige groei vroegen zij ons mee te kijken naar het proces. En gezamenlijk de kernpunten van het systeem te redesignen.

Vraag

Help ons de user experience en user interface van ons backoffice systeem te verbeteren. En zo het proces voor onze swappers, planners en fietsenmakers te verbeteren.

Oplossing

We zijn het project gestart met een discovery phase. Samen met Swapfiets onderzochten we het proces en bekeken dit vanuit de klant, planner, swapper en fietsenmaker. We brachten alle stappen in kaart om te zien waar verbetering in het systeem nodig was.

We constateerden dat het systeem niet intuïtief en proactief was. Het hielp de eindgebruiker niet met focussen en het zetten van de volgende stap. Daarnaast bleken de rollen en types die vastgelegd waren in het proces soms te complex in het systeem. En we zagen dat het systeem niet altijd een weergave was van de werkelijkheid. Bij onverwachte situaties werden problemen opgelost buiten het systeem om.

De procesweergave vormde het uitgangspunt voor het design van de interface. In sprints werden de verschillende onderdelen zoals de planning, het fietsenmaker dashboard en het swapper dashboard opnieuw ontworpen.

Resultaat

Een backoffice systeem dat intuïtief aanvoelt en aansluit bij het werkelijke proces. De verschillende doelgroepen werken sneller en makkelijker met het nieuwe systeem.

Meer weten?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!