Cases Merkstrategie

Cases Een pak op maat voor InsingerGilissen

Een pak op maat voor InsingerGilissen

In oktober 2017 gingen twee van Nederlands oudste banken voor vermogende particulieren samen verder: Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen. Het nieuwe merk InsingerGilissen geeft private banking weer toekomst.

Vraag

Ontwikkel een nieuwe visuele identiteit en website voor het nieuwe merk dat ontstaat uit de fusie van twee privébanken met ieder een rijke geschiedenis.

Oplossing

Waar sta je voor? Waarom doe je wat je doet? We hielpen InsingerGilissen met het concreet maken van het nieuwe merk. Het nieuwe logo was het eerste, zichtbare gevolg van de ophanden zijnde fusie. Toen de werknemers dit beeld zagen, werd de nieuw ingeslagen weg pas écht. 


Mannen in zwarte pakken, lederen fauteuils en statige kantoorpanden: een typisch beeld van een privébank. Juist daarom kozen we verrassende, vooruitstrevende kleuren als fundering voor de visuele identiteit: roze en paars. Tegelijkertijd geeft het kleur aan de persoonlijke aandacht waar de twee banken om bekend staan. 


De website opent met een film, die gebaseerd is op de merkstrategie ‘Layers of life’. Deze video wordt ondersteund door een tijdlijn, waarin drie fases die klanten doorlopen centraal staan. De tijdlijn fungeert ook als navigatie: wie op een fase klikt, landt op de dienstverlening van InsingerGilissen die erbij hoort. Beelden uit de video komen terug in de hele website. Daarnaast stelden we richtlijnen voor fotografie op. Daarmee zorgen we voor een perfecte samenhang tussen beeld en ontwerp.

Resultaat

De nieuwe visuele identiteit geeft niet alleen vorm aan het nieuwe merk InsingerGilissen, maar spreekt ook nieuwe doelgroepen aan: kinderen van oudere klanten en jonge ondernemers. Zo is de bank klaar voor de toekomst.

Meer weten?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!