Cases

Cases IKEA - Geven met aandacht

Geven met aandacht.

Niet alleen een campagne, maar ook een service om cadeautjes te geven met aandacht. Dat creëerden wij voor IKEA. Hiermee wil IKEA laten zien dat de accessoires van IKEA ook zeer geschikt zijn als cadeau.

Nieuwe giftshop met twee doelen.

We ontwierpen een nieuwe merkbeleving voor ‘IKEA Gift Shop’, de online webshop en de digitale elementen voor de pop-up winkel in Utrecht. IKEA had twee doelen. De merkassociatie van IKEA als cadeauwinkel vergroten. En laten zien dat IKEA een omnichannel retailer is.

Design research.

Aan de hand van persona’s en customer journey mapping bepaalden we de behoeftes van vier type shoppers. Van effectieve hulp-Sint tot sociale verrassings shopper. Ook keken we naar de positie van de IKEA Gift Shop onder cadeau- en accessoires winkels.

Voelbare aandacht.

Het cadeau dat je koopt in de giftshop is méér dan een IKEA product. Het gebaar maakt jouw aandacht voor de ander voelbaar. Ons online concept “Geven met aandacht” werd het uitgangspunt bij de inrichting van de campagne. En van de gehele service.

Eén experience.

We creëerden één experience over verschillende kanalen en touchpoints, waarbij digitale elementen geïntegreerd werden in de fysieke beleving. Zo ontwierpen we de interface voor twee 55 inch in-store touch-screens waarop dezelfde cadeaus te koop waren als in de online webshop.

Interactives.

De focus lag op het persoonlijke gebaar, het geven met aandacht. Want aandacht voor elkaar maakt alles mooier. Dat resulteerde in een video-booth, inspirerende interactives binnen én buiten de pop-up store en een inpakhoek met tutorials voor het persoonlijk inpakken van je cadeau.

Nieuwe online winkelervaring.

Voor de online gift shop hebben we een compleet nieuwe online IKEA winkelervaring ontworpen. De online gift shop is zo ontwikkeld dat het herbruikbaar is na de feestdagen..

Uitstekende resultaten.

107 bezoekers index

121 conversie index

133 verkoop index


Het resultaat? Sterke stijging in bezoekersaantallen, online verkeer en verkoop tijdens de feestdagen. En: de online store is inzetbaar als dé online cadeauwinkel van IKEA.
Bekroond met een Silver Dutch Interactive Award in de categorie Campaign.

Meer weten?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Meer E-commerce en retail

HEMA+Fabrique

Echt. 20% meer
conversie.

Team

Portret van Barend  Heerema

Barend

Heerema

Projectleiding

Portret van Jesse Timmermans

Jesse

Timmermans

Design research, strategie & concept, interactieontwerp

Portret van Myrthe Montijn

Myrthe

Montijn

Design research, strategie & concept, interactieontwerp

Portret van Quérine van Casteren

Quérine

van Casteren

Interactieontwerp (instore)

Portret van Stan Grootes

Stan

Grootes

Visueel ontwerp, art direction

Portret van Bart Bergmeijer

Bart

Bergmeijer

Visueel ontwerp (instore)

Portret van Lorenzo Tomassetti

Lorenzo

Tomassetti

Visueel ontwerp

Portret van Marko Kruijer

Marko

Kruijer

Front-end development

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!