Anytime Insurances

Anytime Insurances, een volle dochter van het Nederlandse Achmea, is marktleider op de directe verzekeringsmarkt van Griekenland. Om klaar te zijn voor de grote groei van het online kanaal (in 2018 sloot slechts 6% van de Grieken online een verzekering af) ontwikkelde Fabrique met Anytime een innovatieve en goed converterende user interface.

Bezoek de website

Online verzekeren

De stap naar online was ook het moment om het vernieuwde merk te lanceren: van prijsvechter naar een meer premium positionering, van éénrichtingsverkeer naar dialoog en van bellen naar online.

Bezoeker op weg helpen

De merkwaarden optimistisch, behulpzaam en betrouwbare dienstverlener, komen terug in iedere interactie. We nemen de bezoeker aan de hand. In kleine begrijpelijke stappen maken we het afsluiten van een verzekering gemakkelijk.

Website Anytime
Website Anytime

Vertrouwen verhogen

In de traditionele Griekse markt, waar online dienstverlening eerder uitzondering dan regel is, is de innovatieve, conversationele interface een gedurfde stap. Daarom deden we vooraf grondig onderzoek. Eén van de belangrijkste conclusies is dat de interface goed begrepen wordt. Daarnaast bepaalt de internationale online standaard de verwachtingen van bezoekers. De innovatieve interface zorgt voor meer vertrouwen.

Mobile website Anytime

Verbeteringen snel zichtbaar

Na livegang is de conversie gestegen met 14%, terwijl Anytime rekening hield met een (tijdelijk) terugval in conversie. Het aantal afgesloten premies is gestegen met 25%. Daarnaast blijkt uit kwalitatief onderzoek dat de waardering en positionering van het vernieuwde merk Anytime drastisch is verbeterd.

Scrum Demo bij Anytime Insurances

Het roer om

Agile werken was nieuw voor Anytime. Het effect ervan was groot. Deze manier van werken is nu de nieuwe standaard. Het team van Anytime is verhuisd van een externe locatie naar een centrale plek op het hoofdkantoor, waar zij deze nieuwe manier van werken doorgeven aan de rest van de organisatie.