Cases Digital design

Cases Rijksmuseum: alles in één app.

Het Rijksmuseum in je broekzak.

Het Rijksmuseum wilde inspelen op het veranderende mediagebruik en de ontwikkeling dat steeds meer mensen gebruik maken van het gemak van hun smartphone. Na de website en de webshop creerden we een nieuwe app voor het Rijksmuseum, waarin ook weer het beeld centraal staat.

Vraag

Breng de collectie op grootse én eenvoudige wijze dicht bij het grote publiek. Zowel voor, tijdens als na een bezoek aan het museum.

Oplossing

Er is gekozen voor een app die de bezoeker een optimale gebruikerservaring geeft door middel van drie onderdelen: tours, rijksstudio en e-tickets. De app is uitgerust met 14 tours in 9 talen, een geavanceerd navigatiesysteem, de Rijksmuseum-collectie en een e-ticket shop.

Het grote en indrukwekkende gebouw van het Rijksmuseum vraagt een goed bewegwijzeringssysteem. Het ingebouwde navigatiesysteem wijst op handige wijze de weg en zorgt ervoor dat de bezoeker in maximaal drie stappen de weg vindt naar een volgende zelfgekozen sectie waardoor de bezoeker intuïtief de weg leert kennen in het gebouw.

Aan de route is een multimediatour gekoppeld. Deze geeft de juiste informatie bij de collectie, op de juiste plaats en op het juiste moment. Door de strategische plaatsing van 300 beacons krijg je de kans om unieke en verrassende details over de collectie te weten te komen.

Resultaat

In de eerste twee weken na lancering is de Rijksmuseum app geüpdatet naar de nieuwe versie op 200.000 iOS devices en 20.000 Android devices. Daar bovenop is de nieuwe app 10.000 keer geïnstalleerd op iOS en 5.000 keer op Android.

Met de vernieuwde app heb je het Rijksmuseum echt ‘in je broekzak’. De app is reeds bekroond met een Gold European Design Award en een Silver Dutch Interactive Award!

Rijksmuseum  multimedia tour - design Fabrique

Meer weten over dit project?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!