Cases Digital design

Cases NPO focus Midden-Oosten, complexe materie toegankelijk maken.

Complexe materie toegankelijk maken

De gebeurtenissen in het Midden-Oosten zijn voor de gemiddelde Nederlander complex. De NTR heeft als doel het Midden-Oosten dichterbij te brengen door de bezoeker een helder overzicht te geven van de feiten en gebeurtenissen en een kijkje te bieden in het dagelijks leven van mensen aldaar. Ook kijkt de omroep naar de toekomst. Hoe ziet die eruit? Waar hopen mensen op? Welke teleurstellingen hebben zij te verwerken? Op deze manier verbindt de NTR nieuws en educatie met elkaar.

Vraag

Maak via een ogenschijnlijk eenvoudige website de complexe materie van het Midden-Oosten toegankelijk en inzichtelijk voor de bezoeker.

Oplossing

Samen met Q42 ontwikkelden we een website voor een brede doelgroep (13-99 jaar). Op basis van de belangrijkste keerpunten uit de geschiedenis schetsen we een aantal rijke verhalen, ieder met zijn eigen contextuele flavor, eigen muziek, geluid, beelden en iconische nieuwsfeiten. Een interactieve kaart neemt de bezoeker mee naar de plaats van handeling. Op deze manier krijgt de bezoeker een goed beeld van verleden, heden en toekomst van deze complexe regio.
Andere media zoals NOS en Nieuwsuur kunnen vanuit hun nieuwsitems linken naar deze website voor meer achtergrondinformatie.

Resultaat

Dit jaar besteedt de NTR veel aandacht aan het Midden-Oosten. Naast de lancering van de website gaat in juli de tv-serie 'Hoop en Wanhoop in het Midden-Oosten' van start.

Meer weten over mobiele apps en websites?

Bel Matthijs.

06-51031486

Of laat een bericht achter.

Bel mij terug

Kijk verder

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!