Edinburgh International Festival

Edinburgh International Festival brengt ieder jaar het beste op het gebied van theater, opera, dans en muziek naar Schotland. Maar in dezelfde periode zijn er meer festivals in de stad. Hoe knal je er dan toch uit op straat?

  • Onze services
  • Branding en visual identity
  • Cultuur
  • Prijzen & Erkenning
  • iF Communication Design Award

Curious yellow

Het Edinburgh International Festival was ooit de eerste, maar raakte ondergesneeuwd door alle andere festivals. In strategische sessies met de organisatie besloten we de ingetogen, elitaire uitstraling los te laten en het festivalkarakter te benadrukken. Impulsief, kortstondig, maar wel altijd kwalitatief goed.

Handgeschreven font

We maakten een krachtige identiteit die in het straatbeeld meteen opvalt. Een woordmerk met sterke, zwarte letters. Knallend geel. En een handgeschreven font als contrast met het robuuste logo Het geheel is niet chique, wel laagdrempelig. Dat is precies wat we willen uitstralen: iedereen is welkom.

Logo Edinburg by Fabrique

Edinburgh kleurt geel

Er staan een nieuwe identiteit en communicatiestijl die eruit springen. Een identiteit die eenheid brengt tussen alle verschillende voorstellingen. Die de stad geel laat kleuren. En die de mensen bindt aan het festival.

8%

meer tickets

89%

meer zichtbaarheid voor bezoekers